No.011 研究課題 / Project
児童・生徒に自然環境を考えさせるための水質調査〔多摩川の中流域を中心として〕Water Quality for Environmental Education of School Children in the Middle Reaches of the Tama River.一般研究 General Research |
No.011 |
---|---|
代表研究者 Principal Investigator |
前田 穂 Minori Maeda |
所属(採択当時) Affiliation |
東京都教育庁指導部高等教育指導課指導主事 Supervisor, Chemical laboratory, Tokyo Metropolitan Educational Institute |
研究内容要約 Research Summary |
学校教育における自然科学分野に環境を考える自然認識の深化を図る方法を開発し、児童・生徒の学習活動のみならず、教師の教育活動に資する方策を確立する。 In this study, we sought to establish a system in the education of natural science that would allow students to foster a profound understanding of environmental problems. Also, we developed a policy that would be helpful for the educational activities of teachers as well as for the learning activities of students. |
共同研究者 Collaborators |
濁川富雄 |
研究全文 Full Text |
全文をダウンロード Download (Japanese Only) |